jag har nog aldrig haft såhär roligt.

sitter på jobbet, vilket betyder att det är söndag. seg - söndag. skulle mött pappa här vid 1 och jag skulle ha jobbat innan, alltså ställde jag väckarklockan på 9 imorse för att jag skulle hinna hit och fixa allt innan han kom. vi skulle nämligen plugga matte idag eftersom jag inte gjort något på lektionerna och jag har prov på onsdag. vaknar av att pappa ringer mig och undrar vart fan jag är nånstans. klockan va 1 och jag hade försovit mig. vilken start på dagen, underbar... verkligen underbar. iaf, kastar på mig kläder, skiter i att äta och drar med mig matteboken. springer till bussen som visar sig gå en kvart senare. sitter och väntar. kommer på att jag måste lämna tillbaks ett par jeans, sista dagen idag och stan stänger ju tidigt. väl när jag kommer till jobbet så har tre personer + en som har med sig sina barn, fått för sig att jobba. jobba på en söndag. min söndag. och jag tror alla vet hur mkt jag hatar när de är folk här. jag undrar vart pappa är, han verkar inte va här(?????) de andra säger att han inte varit där på hela morgonen. ja ringer pappa och han va tydligen hemma när han hade ringt imorse. så alltså hade jag kunnat ta de lite lugnare och kanske typ hunnit äta frukost.. men nej nej, de nämnde han inte. väl när han kommer sätter vi oss ner och räknar matte.. de tog mkt längre tid än va jag tänkte mig och snart började jag städa.. tänkte att pappa får hjälpa mig imorn med men icke! tydligen ska han till norrland imorn till på onsdag, de hade han visst också glömt att nämna. allt började kännas mer och mer hopplöst.. men jag fortsatte städa. om vi säger såhär, allt jag städa undan - drog barnen fram igen. de skrek och hade sig och jag fick mer och mer ont i huvudet. pappa hade dragit för längesen och när väl barnen drog och jag blev ensam så kände jag att jag kunde andas igen. eeeeeeller. 5 min senare kom en annan som skulle jobba. sådärja, de va tydligen bara dedär som fattades.

så nu sitter jag här, äntligen själv, med inte ens halva matten gjord och inte ens halva städningen klar. jag är hungrig som ett svin eftersom jag inte ätit något idag och allt jag vill är att sova. loggar in på facebook och jag börjar bara garva, bilder ifrån allas helger läggs ju upp och det ända jag kan göra är att skratta, och gilla.
älskar söndagar, dom är så sköna och lugna. man kan verkligen koppla av och ladda nya batterier inför veckan som kommer. jag känner verkligen de. allt går så bra nu. elleeer...

mm nej men.. jag har nog aldrig haft såhär roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0