kan man trycka på paus så huvudet får vila en stund?

vem är jag? vem är du? vilka är vi? hur ska jag få allt att gå ihop? hur ska jag finnas där så det inte blir för mycket eller för lite? vart köper man mer tid nånstans? gärna på rea då jag spenderat alldeles för mycket pengar. vad händer nu? kommer det nånsin bli bättre? hur kan jag hjälpa dig? hur mår du? och du? och du? och du? hur visar man att man tänker på någon och bryr sig så enormt mycket? varför går allt så jävla fort? men samtidigt så sinnessjukt sakta? vad händer sen? vad håller jag på med? vill jag ha mer té? eller är jag kanske hungrig? jag vill flytta. men samtidigt inte. kommer jag klara det? skulle jag kunna klara det? vad vill jag göra? vill jag jobba? varför trasslar jag alltid in mig i saker som jag har svårt att komma ur ifrån? hur kändes allt idag? tyckte jag att det var jobbigt att se dig såhär? är jag kanske van? borde jag vara van? kommer någon någonsin förstå allt? kan man göra det, förstå någon annan människa fullt ut? är det kallt ute? ska jag gå ut? sätta mig på balkongen? ta luft? ge mig luft, jag vill andas. jag har inte träffat er på ett tag nu, jag vill ju träffa er? varför ses vi inte? är det pga av mig? eller dig? eller dig? eller dig? vad vill jag? vad gör jag här? varför är jag inte där? eller där? eller kanske där? du ska väl inte lämna mig igen? eller försöka? snälla, lämna mig inte. jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Josephine

det finns ett sånt där ordspråk som skulle sitta bra nu. "När du endast ser ett fotspår så är det inte för att du är ensam, det är för att jag bär dig" av woing tao 1861. hehe skoja bah. Ingen kines var det som sa det. Tror jag. Men hoppas du förstår min poäng.

2010-08-06 @ 15:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0