tuesday

började dagen med att gå på rättegång. fallet var grov misshandel men kändes mer som grannfejden. uffe påstod sig blivit misshandlad av ståhl som påstod sig sitta hemma och surfa. dock hade hans polska bärplockare lånat bilen och kom hem med ena sidan av bilen uppskrapad. ståhl fick endast veta att det förekommit något slags tumult och nöjde sig med det, dom hade ju faktiskt lovat att dom skulle betala skadorna! uffe kallar då in sitt vittne, en full tant, som precis dragit i sig lite soft vodka som hon slängt på toaletten(denna tomma flaskan alltså). hon drog eden men glömde antagligen att man därefter måste speak the truth and nothing but the truth, då hon fortsatte att neka hennes onykterhet gång på gång. i detta kaos, eller nej jag väljer att använda ordet tumult, alltså, i detta tumult så fanns där dock en sak(person) som lyste upp och visade vägen(vart då?)...THOMAS! thomas thomas thomas. denna underbara åklagare som fick hela vår fjolliga tjejklass på fall. eller åtminstone mig och olivia. sen får jag ju såklart inte glömma den andra thomas. thomas martinsson! världens mäktigaste kändisadvokat. han va på hugget kan man säga, helt klart! kunde sin sak, satte dit, köttade. vi blev rätt bundis där på slutet så nu har jag ett säkert kort också nästa gång jag gör ett brott.........nej jag skojade bara pappa. det blir allt för nu, ska käka!

på återseende!

Kommentarer
Postat av: thomas bruuud

boka inte in nått under lovet! vi måste ha öppna kalendrar! vi måste ju klämma in lite thompie-time

2010-03-30 @ 19:06:15
URL: http://ollies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0